⚡️☘🌸✨☘
به چه صورت و در چه مكانى شايسته است با امام زمان عليهالسلام رابطه برقرار كنيم؟
پاسخ ما:
هر وقت مىتوانيد رابطه برقرار كنيد مانعى ندارد
ولى رابطه با امام زمان عليهالسلام به دو نحوه است. ⚡️
يك نحوه اينكه انسان برود در خانهى حضرت و مقابل بدن حضرت بنشيند يا مثلاً حضرت را به خانه يا هر جاى ديگرى دعوت كند. اين نحوه ارتباط تا زمان ظهور براى احدى ممكن نيست و هر كس اين ادعا را بكند مفتر و كذّاب است يعنى بگويد:
من مىتوانم رابطه با امام زمان عليهالسلام برقرار كنم و سؤالات مردم را ببرم و جواب بياورم. يك نحوهى ديگر اينكه حضرت اراده مىكنند كه با شما ارتباط برقرار كنند ومطالب را براى شما بگويند. اما اينكه اختيار این ملاقات دست شما باشد غلط است. ⚡️
رابطهى دوم، رابطه روحى است. رابطهاى است كه با خدا هم مىتوانيد برقرار كنيد. مىنشينيد توى اتاق مىگوييد خدايا اين حاجت مرا بده. عين اين رابطه را مىتوانيد با امام زمان عليهالسلام هم داشته باشيد.
خدا و امام زمان عليهالسلام با ما حرف مىزنند اما بدنى از خدا و امام زمان عليهالسلام نمىبينيم و صدا هم لازم نيست به گوش ما بيايد فقط از القاء سخن از جانب خدا به دلمان مطالبى فهميده مىشود، مثلاً مطالب زيادى را كه نمىدانستيم به ما القاء مىكنند
خداى تعالى در قرآن مىفرمايد «يا أَيُّها الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصابِرُوا وَرابِطُوا»(آل عمران،آیه 200)
کلمه ر ابِطُوا در ظاهر آيه به معناي اين است که با هم ارتباط داشته باشيد وتفرقه نداشته باشيد. ولي در تفسير، (1)يعني باطن آيه معنائي را بيان کرده که در روايت مي فرمايد:
اي رابطوا مع امامکم المنتظر با امام منتظرتان رابطه داشته باشيد. -
انوارصاحب الزمان علیه السلام ،ص600
⚡️☘🌸✨
1-در بعضی از احادیث و روایات اینگونه وارد شده است:
«رابطوا علی الائمۀ»(بحارالانوار.ج24.ص221)
با امامان معصوم را بطه برقرار کنید.دربعضی از احادیث و روایات اینگونه وارد شده است:«رابطوا امامکم»(بحارالانوار.ج24.ص219)
با امامتان همیشه در ارتباط باشید.
در یک روایت وارد شده است:
«رابطوا مع المهدی(:علیه السلام:)»(رابطوا امامکم المنتظر،غیبت نعمانی،ص199)
⚡️☘🌸✨☘
ندای ظهور, [۱۱.۰۱.۱۶ ۱۶:۳۲]
✨🌕⚡️🌕🌕⚡️✨
انتظار فرج يعنى چه؟
پاسخ ما:
انتظار فرج به اين معنا نيست كه ما برويم خانه بخوابيم، نه اول كارى كه مىكنيد خودتان را از رذائل پاك كنيد و خودتان را به پاكهاى
دنيا متصل كنيد.
كارهايتان را رو به راه كنيد. وضعتان را درست كنيد.
يك نفر محاسنش را تراشيده بود، گفتم تو اگر الان امام زمان عليهالسلام بيايد خجالت مىكشى خدمت حضرت بروى، آن پشت هامى ايستى، به همين جهت ريشت را نتراش. ⚡️
يكى ديگر سيگار مىكشيدگفتم اين بد نيست الان كه با من معانقه مىكنى بدنت بو مىدهد بوى سيگار ميدهد، اگر حضرت ظهور كنند و تو را هم بهترين قراربدهند و بخواهند با تو معانقه كنند تو بوى سيگار مىدهى؟
يك مقدار اين كارها را تمام كنيم. خودمان را درست كنيم، چيزهاى ديگرهم همين طور،⚡️
حضرت از خودت آگاهتر است. صفات درونىات را درست كن. معنى انتظار اين است، خودت را درست كن. والاكم مىآوريم، نمىتوانيم راست بگوئيم كه ما منتظر حضرت هستيم. ⚡️
از همين الان عجله كنيد «عجلوا بالتوبه قبل الموت» يك اراده
است، يك نيت است.
✨🌕⚡️⚡️🌕
ندای ظهور, [۱۱.۰۱.۱۶ ۱۹:۱۴]
✨🌕⚡️⚡️🌕
♦️ﺷﺎﻓﻌﻰ♦️ یکی از4امام اهل سنت،ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺳﺌﻮﺍﻝ ﻛﺮﺩ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ:
✅ﭼﻪ ﺑﮕﻮﻳﻢ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺮﺩﻯ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﺶ ﻣﻨﺎﻗﺐ ﻭ ﻛﻤﺎﻟﺎﺕ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﺗﻘﻴّﻪ ﻭ ﺗﺮﺱ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻭﺩﺷﻤﻨﺎﻧﺶ ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﻋﺪﺍﻭﺕ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻭﺻﻒ، ﻓﻀﺎﺋﻞ ﺍﻭ ﻣﺸﺮﻕ ﻭ ﻣﻐﺮﺏ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺍﭘﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
📙القطره ٬ﺟﻠﺪ 1، ﺻﻔﺤﻪ 370
📙ﺩﺍﺭ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ: 47/2.
✨🌕⚡️⚡️🌕
🔶پيامبر صلي الله عليه و آله :
يا علِيُّ! لَولا أنتَ و شيعَتُكَ ما قامَ لِلّهِ دِيِنٌ ؛
🔷پيامبر صلي الله عليه و آله :
اى على ! اگر تو و شيعيانت نبوديد ، دينى براى خدا پا برجا نمى ماند.
🔹بحار الأنوار ، ج 39 ، ص 307
✨🌕⚡️⚡️🌕
✨آخرین دولتها✨
✅ﻋﻨﻪ، ﻋﻦ ﻋﻠﻲّ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﻜﻢ، ﻋﻦ ﺳﻔﻴﺎﻥ ﺍﻟﺠﺮﻳﺮﻱ، ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺻﺎﺩﻕ، ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺟﻌﻔﺮﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻗﺎﻝ:
🌿ﺩﻭْﻟَﺘُﻨﺎ ﺁﺧَﺮُ ﺍﻟﺪﱡﱡﻭَﻝِ ﻭَﻟَﻦْ ﻳَﺒْﻖَ ﺃَﻫْﻞُ ﺑَﻴْﺖٍ ﻟَﻬُﻢْ ﺩَﻭْﻟَﺔٌ ﺇِﻟّﺎ ﻣَﻠِﻜُﻮﺍ ﻗَﺒْﻠَﻨﺎ ﻟِﺌَﻠّﺎ ﻳَﻘُﻮﻟُﻮﺍ ﺇِﺫﺍ ﺭَﺃَﻭْﺍ ﺳِﻴﺮَﺗَﻨﺎ: ﺇِﺫﺍ ﻣَﻠِﻜْﻨﺎ ﺳِﺮْﻧﺎ ﻣِﺜْﻞَ ﺳِﻴﺮَﺓِ ﻫﺆُﻟﺎﺀِ ﻭَﻫُﻮَ ﻗَﻮْﻝُ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ - ﻋﺰّﻭﺟﻞّ - «ﻭَ ﺍﻟْﻌﺎﻗِﺒَﺔُ ﻟِﻠْﻤُﺘﱠﱠﻘِﻴﻦَ». 🌿
⬅️ﺍﺑﻲ ﺻﺎﺩﻕ [ﻛﻴﺴﺎﻥ ﺑﻦ ﻛﻠﻴﺐ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻧﻘﻞ ﻣﻲﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:
✅ﺩﻭﻟﺖ ﻣﺎ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺩﻭﻟﺖﻫﺎ ﺍﺳﺖ،
ﻫﻴﭻ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺑﺎﻗﻲ ﻧﻤﻲ ﻣﺎﻧﺪ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻣﻲﺭﺳﺪ ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻭﻗﺘﻲ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻲﺑﻴﻨﻨﺪ، ﻧﮕﻮﻳﻨﺪ: ﺍﮔﺮ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﻣﻴﺮﺳﻴﺪﻳﻢ ﻣﺜﻞ ﺍﻳﻦﻫﺎ ﻋﻤﻞ ﻣﻲﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻗﻮﻝ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻲﻓﺮﻣﺎﻳﺪ «ﻭ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ».
📙 کتاب الغیبه شیخ طوسی فصل8 حدیث ۴۹۳
✨🌕⚡️⚡️🌕
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۲.۰۱.۱۶ ۰۷:۰۱]
✨🌕⚡️⚡️🌕✨🌕⚡️⚡️🌕
صراط مستقيم و رسيدن به محضر حضرت بقيّهاللّه (ارواحنا فداه) را توضيح دهيد.
پاسخ ما:
رسيدن به محضر حضرت بقيّهاللّهالأعظم (ارواحنا فداه) يك راه دارد آن هم اين است كه سنخيّت روحى با ايشان پيدا كنيد. تزكيهى نفس كنيد، خودتان را به كمالات روحى برسانيد. ✨✨
از نظر عقايد، از نظر اعمال، از نظر افكار، همان طورى باشيد كه امام عصر (روحى فداه) مىخواهند، آن وقت دقيقا در صراط مستقيم هستيد. چرا كه اين جادّه خيلى دقيق است و هم راه راست است.
بدون هيچ پيچ و خمى چون صراط مستقيم است. ولى چون در جادّه هستيد بايد فرمانتان را محكم نگه داريد نه نيم ميليمتر طرف راست و نه طرف چپ بچرخانيد چرا كه به عمق درّه سقوط خواهيد كرد.✨
بايد خيلى حواستان جمع باشد تا نه افراط داشته باشيد و نه تفريط، نه آن قدر محتاط و وسواسى باشيد نه آن قدر بىبند و بار،
فرقى نمىكند در هر دو صورت به اعماق درّه سقوط كردهايد.
ما اكثرا خيال مىكنيم كه وسواسىها آدمهاى خوبى هستند در حالى كه فرقى نمىكند هر دو افتادن در درّه است منتهى آن شخص رفته و عيّاشى كرده و خوشگذرانى كرده و به درّه افتاده و اين شخص وسواسى با زحمت و ناراحتى خودش را به عمق درّه انداخته است.
✨
چه انسان در نماز فحش بدهد نمازش باطل است چه در نماز از روى وسواس چند بار كلمهاى را تكرار كند.
صراط مستقيم يعنى پيغمبر اكرم صلىاللهعليهوآله صراط مستقيم يعنى على بن ابيطالب عليهالسلام. صراط مستقيم يعنى امام زمان عليهالسلام و رسيدن به امام زمان عليهالسلام.
کتاب انوارصاحب الزمان علیه السلام،ص216
✨🌕⚡️⚡️🌕
ندای ظهور, [۱۲.۰۱.۱۶ ۰۷:۳۴]
⚡️☘🌸🍀🍃🍃
منقبت علی بن ابیطالب در کتب اهل سنت:
قال رسول الله (صلي الله عليه وآله وسلم):
یا علی انا وانت ابوا هذه الامه فمن عقنا فلعنه الله علیه. «فرمودند:ای علی من و تو دو پدراین امت هستیم. هر کس ما را نا فرمانی کند خدا او را لعنت کند.» ⚡️
(موصلی ابن حسنویه حنفی در "دُرّ " بحر المناقب ص87)
امام حسين (عليه السلام) نقل می کند که پيامبر اکرم (صلي الله عليه وآله وسلم) فرمودند:
بزرگ عرب، يعنی علی بن ابيطالب را اطلاع دهيد تا پيش من بيايد. عايشه گفت ای رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) مگر تو بزرگ عرب نيستی؟⚡️
فرمودند:
انا سيد ولد آدم و علی سيد العرب.
من بزرگ بنی آدم هستم و علی بزرگ عرب است.
وقتی علی آمد پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله وسلم) کسی را دنبال گروه انصار فرستاد آنها آمدند، آنگاه رو به انصار کرده فرمودند:
يا معشر الانصار الا ادلکم علی ما ان تمسکتم به لن تضلوا بعدی ابدا.
ای گروه انصار کسی را به شما معرفی می کنم که تا وقتی به اطاعت او گردن بنهيد هرگز گمراه نشويد؟
گفتند بله يا رسول خدا، فرمودند:
هذا علی فاحبوه بحبی و اکرموه بکرامتی فان جبرائيل امرنی بالذی قلت لکم عن الله عز و جل.⚡️
او همان علی بن ابيطالب است، او را به دليل دوستی و گراميداشت من دوست بداريد و گرامی بشماريد که اين مطلب را جبرئيل از جانب خدا به من دستور داده است که به شما ابلاغ کنم.
منابع اهل سنت:
(ابو نعيم درحلية الاولياء ج1 ص63 خوارزمی در مقتل الحسين ج1 ص41 _ کفايةالطالب ص91 _ ابن حجردرالصواعق المعرقه ص75 ذخائر العقبی ص70 از امام حسن نقل نموده اند.)
⚡️☘🌸🍀🍃🍃
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۲.۰۱.۱۶ ۱۱:۰۵]
✨🍃🌕🌸
💬عمر برای شلاق زدن به مردم ،همیشه بهانه تازه ای داشت(منابع ازکتب اهل سنت)✔️
☑️هرکس کتابی به جزقرآن بخواندبایدشلاق بخورد
☑️هرکس که نوشته ای را درمورد انبیای سلف بخواند ویا استنساخ نماید بایدشلاق بخورد
☑️هرکس مثل زمان پیامبر (ص) دراذانش «حی علی خیرالعمل»بگوید بایدشلاق بخورد
☑️هرکس که درباره آیات قرآن چیزی بپرسد بایدشلاق بخورد
هرکس که قرآن راباخط ریز درصفحات کوچک بنویسید بایدشلاق بخورد
☑️هرکس درباره خدا تفکرکندبایدشلاق بخورد
☑️هرکس که کنیه اش را«ابو عیسی»بگذارد بایدشلاق بخورد
☑️هرکس که «سین»بسم الله رابدون دندانه بنویسد بایدشلاق بخورد
☑️هرکاتبی که درنامه خود اشکال نحوی داشته باشد بایدشلاق بخورد
☑️هرکس درماه رجب روزه بگیرد بایدشلاق بخورد
☑️هرکس که هرروز ،روزه بگیرد بایدشلاق بخورد
☑️هرکس درمسجدبلندصحبت کندبایدشلاق بخورد
☑️هرکس که درصف جماعت اشتباهاکمی جلوتر ویاعقب تربایستدبایدشلاق بخورد
☑️وخیلی از موارد دیگر....
〰〰〰〰〰〰➰〰〰〰〰〰➰➰➰➰➰➰➰〰〰〰〰〰➰➰➰〰〰〰
✔️الدرالمنثورج4ص3/کنزالعمال ج1ص374ح1632/تفسیر ابن ابی حاتم ج7ص2100/تقییدالعلم ص51/الاحادیث المختارة ج1ص216/تفسیرابن کثیرج2ص 484/المطالب العالیةج3ص108/الدرالمنثور سیوطی ج4ص3/الفتاوی ابن تمیمیة ج17ص42/فتح الباری ج13ص138/ابکارالافکار سف الدین آمدی حنبلی ج3ص548/الدر المنثور به نقل ازکتاب الکنی تالیف حاکم نبشابور ج6ص321/کنزالعمال ج2ص334و335/نصاب الاحتساب فی آداب کتابته ج2ص453/مفتاح السعادة ج 2ص338/مسندالربیع ص320ح727/
باب الاسما ءج1ص112ح62/عهدالخلفاءالراشدین ص568/سنن ابی داود کتاب الادب باب فیمن بتکنی بابی عیسی ج2ص469ح4963/جامع الاصول ج1ص 272/ذیل جلج ج1ص274/لسان العرب ج2ص224/کتاب المعجم ابن الاعرابی ج2ص854ح1766/المجمعم الاوسط طبرانی ج7ص327/السنن والمبتدعات ص142/السیل الجرار ج2ص144/منارالسبیل ج1ص222/تهذیب الاثارمسندعمربن الخطاب ج1ص308ح495/سیرة عمربن الخطاب ابن جوزی باب 60فی ذکر کلامه فی فنون ص198/فتاوی واقضیة عمربن الخطاب ص73/طبقات ابن سعد ج3ص340و341/فتح الباری ج7ص49/کنزالعمال ج12ص679ح36044
✨☘🍃⚡️🌕
ندای ظهور, [۱۲.۰۱.۱۶ ۱۱:۱۱]
🍃🍂🍃🍂🍃🍂
ذكر علي عبادة
مولانا اميرالمؤمنين علي عليه السلام ، مظلوم ترين فرد تاريخ خلقت
*حضرت ختمي مرتبت رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند :
اي حذيفه
پس از من علي بن ابيطالب عليهما السلام حجت خدا بر شماست ،
كفر به او كفر به خداست
و شرك به او شرك به خدا
و شك در او شك در خدا
و گرويدن به غير او گرويدن به غير خدا
و انكار او انكار خدا
و ايمان به او ايمان به خداست
زيرا او برادر رسول خدا صلي الله عليه و آله و وصي و ولي اوست
او امام امت و مولاي آنان است و او ريسمان محكم الهي و دستاويز مطمئن الهي است كه هرگز جدا نمي گردد
و به زودي دو عده در خصوص او به هلاكت مي افتند در حاليكه او بي گناه است،
محبي كه غلو مي كند( قائل به الوهيت او مي شود) و مقصري كه در حق او كوتاهي مي كند !
اي حذيفه
هرگز از علي عليه السلام جدا مشو ، كه از من جدا خواهي شد
و هيچگاه با علي عليه السلام مخالفت نكن كه با من مخالفت خواهي كرد!
به راستي كه علي عليه السلام از من است و من از اويم
هركس او را به غضب درآورد مرا به خشم آورده و هركس رضايت او را حاصل كند مرا راضي نموده.
( امالي شيخ صدوق رحمه الله ص٣٥١)
🍃🍂🍃🍂🍃🍂
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۲.۰۱.۱۶ ۱۳:۴۱]
📝 امام حسن عسکری علیه السلام :
: قالَ رَسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله لِبَعضِ أصحابِهِ ذاتَ یَومٍ : یا عَبدَاللّه ِ ، أحبِب فِی اللّه ِ ، وأبغِض فِی اللّه ِ ، ووالِ فِی اللّه ِ ، وعادِ فِی اللّه ِ ؛ فَإِنَّهُ لا تُنالُ وِلایَةُ اللّه ِ إلاّ بِذلِکَ ، ولا یَجِدُ الرَّجُلُ طَعمَ الإِیمانِ ـ وإن کَثُرَت صَلاتُهُ وصِیامُهُ ـ حَتّی یَکونَ کَذلِکَ . وقَد صارَت مُؤاخاةُ النّاسِ یَومَکُم هذا أکثَرُها فِی الدُّنیا ؛ عَلَیها یَتَوادّونَ ، وعَلَیها یَتَباغَضونَ ، وذلِکَ لا یُغنی عَنهُم مِنَ اللّه ِ شَیئا .
فَقالَ الرَّجُلُ : یا رَسولَ اللّه ِ ، فَکَیفَ لی أن أعلَمَ أنّی قَد والَیتُ وعادَیتُ فِی اللّه ِ ؟ ومَن وَلِیُّ اللّه ِ عز و جل حَتّی اُوالِیَهُ ، ومَن عَدُوُّهُ حَتّی اُعادِیَهُ ؟
فَأَشارَ لَهُ رَسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله إلی عَلِیٍّ علیه السلام ، فَقالَ : أتَری هذا ؟ قالَ : بَلی . قالَ : وَلِیُّ هذا وَلِیُّ اللّه ِ ؛ فَوالِهِ ، وعَدُوُّ هذا عَدُوُّ اللّه ِ ؛ فَعادِهِ ، ووالِ وَلِیَّ هذا ولَو أنَّهُ قاتِلُ أبیکَ ووَلَدِکَ ، وعادِ عَدُوَّ هذا ولَو أنَّهُ أبوکَ ووَلَدُکَ .
امام عسکری علیه السلام ـ به نقل از پدرانش ـ :
پیامبر خدا روزی به یکی از یارانش فرمود :
«ای بنده خدا ! در راه خدا دوست بدار ، در راه خدا دشمن بدار ، در راه خدا دوستی بورز و در راه خدا دشمنی بورز ؛ زیرا ولایت خدا ، جز از این راه به دست نمی آید و انسان ، گرچه نماز و روزه اش بسیار باشد ، طعم ایمان را درنمی یابد ، مگر آن که چنین باشد؛
لیکن امروز ، بیشتر دوستی ها و برادری هایتان برای دنیا و در راه آن است . بر اساس آن ، با یکدیگر دوستی می کنند و برای آن با یکدیگر دشمنی می ورزند؛ حال آن که این دوستی و دشمنی ، در برابر خداوند ، هیچ سودی برایشان ندارد» .
آن مرد گفت : ای پیامبر خدا ! چگونه بدانم که در راه خدا دوستی و دشمنی کرده ام ؟ و دوست خدا کیست تا با او دوستی کنم؟ و دشمن خدا کیست تا با او دشمنی ورزم ؟
پیامبر خدا به علی علیه السلاماشاره کرد و به آن مرد فرمود : «آیا او را می بینی ؟».
گفت : آری .
فرمود : «دوست او ، دوست خداست . پس با او دوستی کن . و دشمن او دشمن خداست . پس با او دشمنی کن . با دوست او دوستی کن ، گرچه قاتل پدر و پسرت باشد ، و با دشمن او دشمنی کن ، گرچه پدر و پسرت باشند» .
معانیالأخبار: 399/58 عن محمّدبن زیاد ومحمّد بن سنان وص37/9 ، عیون أخبارالرضا علیه السلام : 1/291/41، علل الشرایع : 140 / 1 ، صفات الشیعة : 125 / 65 ، الأمالی للصدوق : 61 / 21 کلّها عن محمّد بن زیاد ومحمّد بن سیّار ، التفسیر المنسوب إلی الإمام العسکریّ علیه السلام : 49 ، روضة الواعظین : 457 من دون إسناد إلی الإمام علیه السلام ، تنبیه الخواطر : 2 / 99 ولیس فیه من «فقال الرجل .. . إلخ» ، بحار الأنوار : 27 / 54 / 8 و ج 68 / 79 / 140 ؛ حلیة الأولیاء : 1 / 312 عن ابن عمر عنه صلی الله علیه و آلهنحوه ولیس فیه «فقال الرجل . . . إلخ» .
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم عجل لولیک الفرج
🍃🍂🍃🍂🍃🍂
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۲.۰۱.۱۶ ۱۳:۴۴]
✨🌕🍃🌸✨
📝 امام حسن عسکری علیه السلام :
قَد وَضَعَ بَنو اُمَیَّةَ وبَنُو العَبّاسِ سُیوفَهُم عَلَینا لِعِلَّتَینِ ، إحداهُما: أنَّهُم کانوا یَعلَمونَ أنَّهُ لَیسَ لَهُم فِی الخِلافَةِ حَقٌّ ، فَیَخافونَ مِنِ ادِّعائِنا إیّاها وتَستَقِرُّ فی مَرکَزِها . وثانیهِما : أنَّهُم قَد وَقَفوا مِنَ الأَخبارِ المُتَواتِرَةِ عَلی أنَّ زَوالَ مُلکِ الجَبابِرَةِ وَالظَّلَمَةِ عَلی یَدِ القائِمِ مِنّا ، وکانوا لا یَشُکّونَ أنَّهُم مِنَ الجَبابِرَةِ وَالظَّلَمَةِ، فَسَعَوا فی قَتلِ أهلِ بَیتِ رَسولِ اللّه ِ صلی الله علیه و آله وإبادَةِ نَسلِهِ ، طَمَعًا مِنهُم فِی الوُصولِ إلی مَنعِ تَوَلُّدِ القائِمِ عَجَّلَ اللّه ُ فَرَجَهُ ، أو قَتلِهِ ، فَأَبَی اللّه ُ أن یَکشِفَ أمرَهُ لِواحِدٍ مِنهُم ، إلاّ أن یُتِمَّ نورَهُ ولَو کَرِهَ الکافِرونَ
✨🌕🍃🌸✨
امام عسکری علیه السلام:
بنی امیّه و بنی عباس به دو دلیل به قتل و کشتار ما پرداختند:
یکی این که: آنها خود می دانستند که خلافت، حقّ آنان نیست، لذا می ترسیدند که ما ادعای خلافت کنیم و خلافت در جایگاه [اصلی ]خود استقرار یابد.
دوم این که: آنها، از طریق اخبار متواتر فهمیده بودند که حکومت جباران و ستمگران به دست قائم ما نابود خواهد شد و از طرفی در این که آنان از جباران و ستمگران هستند، شکّ نداشتند.
از این رو، در کشتار اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و نابود کردن نسل او کوشیدند تا بلکه با این کار، مانع تولد قائم عجل اللّه تعالی فرجه شوند یا او را به قتل رسانده باشند.
اما خداوند نخواست که قضیّه او [قائم] حتی برای یک نفر از ایشان (خلفای اموی و عباسی) معلوم شود تا آن گاه که نور خویش را کامل گرداند، هرچند کافران خوش نداشته باشند.
إثبات الهداة : 3 / 570 / 685 عن عبداللّه بن الحسین بن سعید الکاتب .
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم عجل لولیک الفرج
✨🌕🍃🌸✨
ندای ظهور, [۱۲.۰۱.۱۶ ۲۱:۳۷]
✨🌕🍃🍃☘🌸
🌸بخشی از حديث معرفت اميرالمومنين علیه السلام به نورانيت
💐ای سلمان و ای جندب !
من به امر پروردگارم زنده میکنم و میمیرانم و از آنچه میخورید و در خانه هایتان نهان دارید به اذن پروردگار آگاهتان میکنم .
من از پنهانی های دلتان آگاهم و امامان از فرزندان من نیز هرگاه اینها را میدانند و انجام میدهند که ما همه یکیم .
نخستین ما محمد و آخرین ما محمد و میانه ما محمد است و همه ما محمدیم
پس بین ما جدایی قائل نشوید هنگامی که ما چیزی بخواهیم خدا هم آن را میخواهد و از هر چه کراهت پیدا کنیم خداوند از آن کراهت خواهد داشت .
وای و همه وای بر کسی که فضل ما و ویژگی و آنچه الله به ما عطا نموده است را انکار کند چراکه هر که هر چه را که خدای تعالی به ما ارزانی داشته را تکذیب کنند همانا قدرت رب عالمین و مشیت خداوندی را که در مورد ما وارد است را منکر شده است و وای بر او .💐
📕📗📘منابع :
📕 بحار الأنوار : ٢٦/١-٧ح١
📗مشارق الأنوار : ١٦٠
📘القطره : جلد ١ صفحه ٢٠٠
⚡️☘🍃🌸☘
@nedayezohoor