🍃⚡️☘🌸✨🍀
امام محور هستي
از نظر شيعه و براساس تعاليم ديني، امام، واسطه فيض رسانيِ پروردگار به همه پديدههاي جهان آفرينش است.
او در نظام هستي محور و مدار است و بيوجود او عالم و آدم، جن و ملک و حيوان و جمادي نميماند.🌸
از امام صادقعليه السلام سؤال شد آيا زمين بدون امام باقي ميماند؟ حضرت فرمود:
اگر زمين بدون امام بماند هر آينه فرو ميرود. 1
اينکه او در رساندن پيامهاي خدا به مردم و راهنمايي آنها به سوي کمال انساني، واسطه است و هر فيض و لطفي در اين بخش به سبب وجود او به همگان ميرسد، امري روشن و بديهي است.
زيرا از ابتدا خداوند متعال از طريق پيامبران و سپس جانشينان آنها قافله بشري را هدايت کرده است. 🌸
ولي از کلمات معصومينعليهم السلام استفاده ميشود که وجود امامان در گستره عالم به عنوان واسطهاي براي رسيدن هر نعمت و فيضي از ناحيه پروردگار به هر موجود کوچک و بزرگي است.
به بيان آشکارتر همه موجودات، آنچه از فيوضات و عطاياي الهي دريافت ميکنند از کانال امام ميگيرند. هم اصل وجودشان به واسطه امام است و هم نعمتها و بهرههاي ديگري که در طول حيات خود دارا هستند.🌸
در فرازي از زيارت جامعه کبيره که يک دوره امامشناسي است اينگونه آمده است:
بِکُمْ فَتَحَ اللّهُ وَبِکُمْ يَخْتِمْ وَبِکُمْ يُنَزِّلُ الغَيْثَ وَبِکُمْ يُمسِکُ السَّماءَ اَنْ تَقَعَ عَلَي الاَرضِ اِلاّ بِاِذنِهِ . 2
[اي امامان بزرگ] خداوند به سبب شما [عالم را] آغاز کرد و به سبب شما [نيز آن را] پايان ميدهد و به [سبب وجود] شما باران را فرو ميفرستد و به [برکت وجود] شما آسمان را نگهداشته است از اينکه بر زمين فرود آيد، جز به اراده او.🌸
بنابراين آثار وجودي امام تنها به ظهور و آشکاري او خلاصه نميشود بلکه وجود او در عالم - حتّي در غيبت و نهان زيستي - سرچشمه حيات همه موجودات و مخلوقات الهي است و خدا خود اينگونه خواسته است که او که موجود برتر و کاملتر است واسطه دريافت و رساندن فيوضات و دادههاي الهي به ساير پديدهها باشد و در اين عرصه فرقي بين غيبت و ظهور او نيست.
آري همگان از آثار وجود امام بهره ميگيرند و غيبت امام مهديعليه السلام در اين جهت خللي ايجاد نميکند. 🌸
جالب اينکه وقتي از امام مهديعليه السلام درباره نحوه بهرهمندي از آن حضرت در دوره غيبت، سؤال ميشود ميفرمايد:
وَاَمّا وَجهُ الاِنتِفاعَ بي في غَيْبَتي فَکَاالاِنتِفاعِ بِالشَّمسِ اِذا غَيَّبَتْها عَنِ الاَبصارِ السَّحابُ.3
بهرهمندي از من در روزگار غيبتم، مانند سود بردن از خورشيد است آن گاه که به وسيله ابرها از چشمها پوشيده است.
تشبيه امام به آفتاب و تشبيه غيبت او به قرار گرفتن خورشيد در پسِ ابر، نکتههاي فراواني دارد که به برخي از آنها اشاره ميشود:
خورشيد در منظومه شمسي مرکزيّت دارد و کرات و سيّارات به دور او حرکت ميکنند چنان که وجود گرامي امام عصر مرکز نظام هستي است.🌸
بِبَقائِهِ بَقِيَتِ الدُّنيا وَبِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَري وَبِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْاَرضُ وَالسَّماء . 4
به سبب بودن او دنيا باقي است و به برکت وجود او، عالم روزي ميخورند و به خاطر وجود او زمين و آسمان، استوار مانده است.
آفتاب، لحظهاي از نورافشاني دريغ نميکند و هر کس به اندازه ارتباطي که با خورشيد دارد از نور آن بهره ميگيرد. 🌸
چنان که وجود وليّ عصر واسطه دريافتِ همه نعمتهاي مادي و معنوي است که از ناحيه پروردگارِ جهان به بندگان ميرسد ولي هر کس به اندازه رابطه خود با آن منبع کمالات، بهرهمند ميگردد.
اگر اين آفتابِ پشت ابر هم نباشد، شدت سرما و تاريکي، زمين را غير قابل سکونت خواهد کرد. 🌸
چنانکه اگر عالم از وجود امام - گرچه در پشت پرده غيبت - محروم بماند سختيها و نابسامانيها و هجوم انواع بلاها ادامه زندگي را غير ممکن ميسازد.
1 - کافي، ج 1، ص 201.
2مفاتيح الجنان، زيارت جامعه کبيره. ت.
3- احتجاج، ج 2، ش 344، ص 542.
4 - مفاتيحالجنان، دعاي عديله.
☘⚡️🌸✨
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۱۳:۳۴]
🍃🍃⚡️🍀🌸✨
🌾غربت امام عصر عجل اللـــّه تعالی فرجـــه الشّریف🌾
یاد امام زمان علیه السّلام (اجابت دعوت خداوند)
خداوند متعال در سورۀ عصر می فرماید:
وَالْعَصْرِ«1» إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ«2» إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ«3»
به عصر سوگند؛ که انسانها همه در زیانند؛ مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام دادهاند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نمودهاند!🍀
کدام عمل صالح و نیکی بالاتر از نشر یاد امام علیه السّلام و ترویج فرهنگ انتظار سراغ دارید؟
آیا از این عمل صالح، بالاتر داریم که با دعا برای ظهور ایشان جهان ظلمانی و مملوّ از ظلم و ستم و تباهی به گلستان مبدّل شود؟
در تفسیر آیۀ شریفۀ فَاسْتَبِقُوا الْخَیرَاتِ ؛ «بشتابید به سوی عمل خیر»،
فرموده اند:به سوی ما اهل بیت بشتابید.🍀
آری؛ در سورۀ «وَالعَصر» می خوانیم مردم همه در خسرانند
مگر آنانی که همدیگر را سفارش به حق یعنی امیرالمؤمنین و یازده فرزندشان علیهم السّلام نمایند که امروز مصداق این حق، حضرت مهدی علیه السّلام می باشند.
پس آیا به جز دلدادگان و منتظران واقعی آن حضرت، سایر مردم بدون استثناء در خسران و جایگاه خاسران واقع نیستند؟
پس بیاییم، با دعا برای ظهور و یاد امام زمان ارواحنافداه و تبلیغ آن حضرت از منتظران واقعی آن حضرت قرار گرفته و از خسران و زیان واقعی نجات پیدا کنیم.
🍃🍃⚡️🍀🌸✨
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۱۴:۳۲]
🍃⚡️🌸🌸🍀
💎 القاء ضعف وناتوانی ازشیطان است
☀️بقره 267
الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُم بِالْفَحْشَاءِ وَاللَّهُ يَعِدُكُم مَّغْفِرَةً مِّنْهُ وَفَضْلًا وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ
شیطان، شما را (به هنگام انفاق،) وعده فقر و تهیدستی میدهد؛ و به فحشا (و زشتیها) امر میکند؛
ولی خداوند وعده «آمرزش» و «فزونی» به شما میدهد؛ و خداوند، قدرتش وسیع، و (به هر چیز) داناست. (به همین دلیل، به وعدههای خود، وفا میکند.)
🍃⚡️🌸🌸🍀
در روایات شیعه وسنی وارد شده است که در روز قیامت همگان از ولایت اهل البیت سوال میشوند ومورد بازخواست قرار می گیرند
❗️خداوند می فرماید:
"سپس در آن روز همه شما از نعمت هایی که داشتید سوال خواهید شد"( تکاثر،8)
❗️امام رضا فرمود:
"مراد از نعمت در آیه محبت وموالات ما اهل بیت است که خداوند بعد توحید ونبوت از آن سوال می کند"
📚عیون اخبار الرضا،ج2 ص129
❗️امام صادق فرمود:
"مراد از نعمت ها در آیه ما اهل بیت هستیم"
📚امالی طوسی،ص271
❗️جهت آگاهی بیشتر رجوع فرمائید به کتاب شریف بحار الانوار، علامه بزرگوار وگرانقدر مجلسی،ج24 ص48 باب 29 تا انبوهی روایت از کتب شیعه را دراین معنا مشاهده کنید
❗️قندوزی حنفی از بزرگان اهل سنت روایت می کند که امام صادق فرمود:
"مراد از نعمت ها ولایت علی بن ابی طالب است"
📚ینابیع الموده،ص111
❗️الوسی یکی دیگر از بزرگان اهل سنت روایت می کند:
امام صادق به ابوحنیفه گفت گمان می کنی مراد خداوند از سوال از نعمت ها کدام نعمت ها است؟
گفت:غذا وآب سرد
امام گفت:اگر خدا تورا برای این سوال نگه دارد که قیامت بسیار طولانی میشود
ابوحنیفه گفت پس مراد چیست؟
امام فرمود:
"ما اهل بیت مراد آیه هستیم که خداوند به وسیله ما بر بندگان نعمت داد وانان را به اسلام هدایت کرد این نعمتی مستمر است وخداوند از این نعمت سوال میکند وآن محمد واهل بیتش هستند"
📚روح المعانی،ج30 ص226
❗️جهت آگاهی بیشتر رجوع فرمائید به کتاب شریف احقاق الحق ج3 ص584 به بعد وج14 ص461 به بعد تا انبوهی روایت از کتب اهل سنت را در این معنا مشاهده کنید
🍃⚡️🌸🌸🍀
☀️یاریِ خدا نزدیک است !
أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ
آیا گمان کردید داخل بهشت میشوید، بیآنکه حوادثی همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟!
همانان که گرفتاریها و ناراحتیها به آنها رسید، و آن چنان ناراحت شدند که پیامبر و افرادی که ایمان آورده بودند گفتند:
«پس یاری خدا کی خواهد آمد؟!» (در این هنگام، تقاضای یاری از او کردند، و به آنها گفته شد:) آگاه باشید، یاریِ خدا نزدیک است!
🍃⚡️🌸🌸🍀
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۱۵:۲۵]
🍃⚡️🍀🌸⚡️
💎مقام امیرالمومنین علیه السلام
〰🔆💠🔱💠🔆〰〰〰〰
💙رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمود:
على در آسمان هفتم چون خورشيد درخشان روز است در زمين،
و در آسمان دنيا چون ماه تابان شب است در زمين خدا 🍀
به على سهمى از فضيلت داده كه اگر بر اهل زمين پخش شود همه را فرا گيرد و سهمى از فهم داده كه اگر بر اهل زمين پخش شود همه را فرا گيرد ....
نامش بر همه پرده هاى بهشت نگاشته است
پروردگارم مرا به وجودش مژده داد اين مژده از آن او بود
در نزد من على نزد حق ستوده است و نزد فرشتگان تزكيه شده خاص منست 🍀
و اعلان من و چراغ منست و بهشت من و يارم.
........
على از منست و من از على هر كه او را دوست دارد مرا دوست داشته
دوستى على نعمت است و پيروى او فضيلتى است كه فرشتگان بدان معتقدند و صالحان جن گرد اويند ،
پس از من كسى بر زمين گام ننهاده جز آنكه على بهتر از او است عزت است و افتخار و دليل راه ، نه سخت است و نه شتابكار و نه سهل انکار بر تباهى و نه عناد ورز،
زمين او را برداشته و گرامى داشته.🍀
پس از من گرامى تر از وى از شكم مادرى بر نيامده
و به هر جا فرود آمده است ميمنت داشته،
خدا بر وى حكمت فرو فرستاده و فهمش در بر كرده،
فرشتگان به وى همنشين باشند و آنها را ببيند و اگر پس از من به كسى وحى شدى باو وحى رسيدى خدا به وجود او محفلها را زيور كرده و قشونها را گرامى داشته و بلاد را ارزانى عطا كرده و لشكرها را عزيز ساخته، 🍀
مثلش مثل خانه محترم خداست به ديدنش روند و به ديدن كسى نرود
و همانند ماه است كه چون برآيد بر هر تاريكى پر تو افكند
و چون خورشيد كه چون طلوع كند روشن سازد،
خدايش در كتاب خود ستوده و به آيات خويش مدح نموده
و وصف آثارش كرده و در منازلش روان ساخته ،
او تا زنده است گرامى است و در مردن به شهادت سعادتمند است.
〰🔆💠🔱💠🔆〰〰〰〰
📘امالی صدوق رحمت الله علیه مجلس دوم ح ۷
🍃⚡️🌸🌸🍀
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۱۶:۱۷]
⚡️☘🌸🍀✨
#سیمای_مهدی_موعود_علیه_السلام_در_قرآن …📖
سوره توبه3⃣3⃣:
🏮هوَ الّذي أرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدي وَ دينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَي الدّينِ كُلِّهِ و لَو كَرِهَ المُشرِكونَ.
🏮اوست خدایی که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ی دینها آشکار سازد , هر چند که مشرکان این امر را اکراه دارند.
➖➖➖🔰🔰
راوی می گوید: امام جعفر صادق علیه السلام در تفسیر این آیه شریفه فرمودند:
❇️ واللّهِ ما نَزَلَ تَأويلُها بَعدُ ، و لايَنزِلُ تَأويلُها حَتّي يَخرُجُ القائِمُ ، فَإذا خَرَجَ القائِمُ لَم يَبقِ كافِرٌ بِاللّهِ العَظيمِ و لا مُشرِكٌ بِالإمامَةِ إلّا كَرِهَ خُروجَهُ ، حَتّي أن لُو كانَ كافِراً أو مُشرِكاً في بَطنِ صَخرَةٍ لَقالَت يا مؤمِنُ في بَطني كافِرٌ ، فاكسِرني وَ اقتُلهُ.
➖➖➖⚜
✴️ به خدا سوگند تأویل آن هنوز نازل نشده ، و تأویل آن نازل نخواهد شد تا اینکه قائم (عجل الله فرجه) خروج نماید ؛
پس چون قائم (عليه السلام) خروج کند , هیچ کافر به خدای عظیم و هیچ مشرک به امامت ، باقی نمانَد مگر اینکه خروجِ او را اکراه دارد ,
تا اینکه اگر کافر یا مشرکی در دل سنگی مخفی باشد ، آن سنگ خواهد گفت:
ای مؤمن در شکم من کافری هست , مرا بشکن و او را به قتل رسان.
☑️ کمال الدين و تمام النعمة ٦٧٠/٢
🍃⚡️🌸🌸🍀
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۲۰:۵۸]
[Forwarded from امام زمان روحی فداک]
🍀🌸🍃🍀
اهميّت اينكه خاندان عصمت عليهمالسلاممريضهاى صعب العلاج جسمى را شفا مىدهند از نگاه آنان كه معرفت امام عليهالسلام را
دارند چگونه است؟
پاسخ ما:
معجزات خاندان عصمت عليهمالسلام را نگاه كنيد، بعد از 1400 سال كنار قبر على بن موسى الرضا عليهالسلام ساعت به ساعت معجزه مىشود. ماچون ظاهر بينيم اگر سرطانىها خوب بشوند اين را معجزه مىدانيم.
يك نفر در تهران كسالت سختى داشت، با توسّل معالجه شده
بود و شفا پيدا كرده بود، يكى از دوستان گفت اينكه مهم نيست. اين كار آنها نيست، ائمّهاطهار عليهمالسلام كارشان معالجه بدن نيست.
اين بدن مثل اسب زير پاى انسان است. روح انسان اصل است. انسان روح است نه جسد، و ائمّهاطهار عليهمالسلام براى معالجه اسب زير پاى مانيامدهاند، دامپزشك كه نيستند. 🍀
اين كارها را فوق العاده و فوق برنامه انجام مىدهند. مثل يك پروفسورى كه (بلا تشبيه) وقت سرخاراندن براى پيوند قلب ندارد، حال آقا اسبش را آورده كه پايش درد مىكند، او هم يك دوايى ماليده و پاى او را براى شما معالجه كرده است. مىگويد بَه، چه دكتر حاذقى،
امام عليهالسلام روح تو را مىتواند معالجه كند.
لذا اگر حسدى، بخلى،عادت به گناهى،و... را اگر مبتلا بود و رفت در حرم حضرت رضا عليهالسلام و پاك بيرون آمد، اين كار آنهاست.
قرآن و ائمه عليهمالسلاممىگويند:
«ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ»(بقره آيه 2). قرآن را خدا نازل كرده است تا مردم روحشان معالجه شود. 🍀
ائمّه عليهمالسلام كارشان اين است،اينها معجزه است.
يك آدم فاسد به تمام معنا كه حتّى تا دم در حرم هم فاسد بوده است و حتى در حرم هم به زنهاى نامحرم نگاه مىكند، يك مرتبه جذبهاى از ناحيه على بن موسى الرضا عليهالسلام به او مىشود و او هم مجذوب مىشود و مىبينيد كه تمام امراض روحىاش را كنار ريخت و انسان صادق، پاك باتقوى شد. اين كار على بن موسى الرضا عليهالسلام است.
سرطانى را معالجه كردن كه مىكنندو تواضع دارند. هر كارى هم كه شما از آنها بخواهيد انجام مىدهند. ولى شما نگوئيد يا على بن موسى الرضا عليهالسلام سرطان شفا بده.🍀
مثل همان پرفسورى كه در هر ساعت چند تا پيوند قلب مىكند به او بگوئيد پاى اسب من درد گرفته است. اين دكتر عجب حاذق
است، كارهاى فوقالعادهاى مىكند، چه كرده است؟ پاى اسب من را روغن ماليده است و خوب شده است.
اگر ما معرفت امام عليهالسلام را داشته باشيم به خدا قسم براى آنها مرده زنده كردن مسألهاى نيست.
اگر رفتيم و آنها را منحصر به اين عمل و به اين خاطرمعرفىشان كرديم، اهانت به ائمّهاطهار عليهمالسلام كردهايم.
شما ببينيد عيسى عليهالسلام مرده زنده مىكند، كور شفا مىدهد، ابرص و فلج شفامىدهد و همين طور انبياى ديگر،
امّا پيغمبراكرم صلىاللهعليهوآلهوسلم كه براى شما مردم مبعوث شده معجزهاش قرآن است كه فرموده: «هُدىً لِلْمُتَّقِينَ» كارش هدايت مردم است. 🍀
انبياء گذشته به مقتضاى كسانى كه با آنها زندگى كردهاند، معجزاتشان در همين مسائل ظاهرى بوده است.
يعنى خدا مىخواست تا مردم به طرف دين و حقيقت كشيده شوند. مىبينيد معجزه حضرت يوسف زيبايى صورت است.
معجزه حضرت موسى عصا را مىاندازد اژدها مىشود. ولى معجزه پيغمبر اكرم صلىاللهعليهوآلهوسلم قرآن است.
بحث امامت،استادسیدحسن ابطحی
🍀🌸🍃
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۲۱:۰۷]
☘⚡️🌸✨
آيا در ذكر مصائب اهلبيت عليهمالسلام حتما بايد گريه كرد؟ اگر كسى گريه نكند آدم بىايمانى است؟
پاسخ ما:
گريه در مصيبت ارزش دارد علامت رقّت قلب است. و گاهى اعصاب چشم قوى است و اشك از چشم نمىآيد. و گاهى اعصاب
چشم ضعيف است و تا تحريك مىشود، تند تند اشك مىريزد.
از وقتى برادرهاى يوسف در از دست دادن برادرشان يوسف
دروغى گريه كردند، گريه اعتبار خود را از دست داد.
خداى تعالى مىفرمايد: «وَ جاؤ أَباهُمْ عِشاءً يَبْكُونَ» آنها دسته جمعى گريه مىكردند ولى در دل خوشحال بودند. 🍃
پس اشك چشم مطرح نيست. آن چيزى كه ارزش دارد، جهت باطنى آن است كه انسان دلش بسوزد، محبّتش تحريك شود و واقعا از ذكر مصائب ناراحت شود.
اگر اشك چشمش نمىريزد، اين مرض نيست. امّا اگر در مقابل مصائب محزون نمىشود و بىتفاوت است، انسان بىعاطفهاى است. انسان بىايمانى است. آدم بىعلاقهاى است.
طبعا لازمه اين حزن و اندوه اشك است و نود درصد افراد وقتى شديدا محزون مىشوند، اشكشان جارى مىشود و حالا اگر نشد، مهمّ نيست.
☘⚡️🌸✨
@nedayezohoor
ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۲۱:۰۷]
🍀🌸🍃🍀
در روايتى حضرت على عليهالسلام مىفرمايند: من چيزى را نديدم مگر آن كه خدا را با او ديدم منظور از اين روايت چيست؟
«ما رايت شىء الاّ و رأيت اللّه قبله و معه» 1.
پاسخ ما:
منظور حضرت على عليهالسلام از ديدن، ديدن با چشم معنوى و روحى است. مىخواهند چشم روحى ما را باز كنند، وگرنه براى ما نقل
نمىكردند. حضرت على عليهالسلاممثل ما نيستند كه بخواهند از روى ريا مسائل را به ديگران بگويند. بعضى افراد كم درك فكر مىكنند اين مسائل كه مطرح شده مخصوص خود ائمّه اطهار عليهمالسلام است.🍀
حال اينكه اگر مختص خودشان بود، براى ما نقل نمىكردند. ما
نمىتوانيم كيفيت مناجات حضرت امام سجاد عليهالسلامرا با خداى تعالى درك كنيم.
امّا كميّت را براى ما گفتهاند. اينكه حضرت سجاد عليهالسلام دعاها را مىنوشتند، مانند عمل ما كه مىنويسيم و به مردم مىدهيم نبوده است. براى تربيت مردم بوده است، تا مردم اينطور باخداى تعالى مناجات كنند.🍃
ما اگر بخواهيم خداى تعالى را ببينيم، در حقيقت همه جا خدا را مىتوان ديد. وقتى يك مربّا را مىبينيدبه اين فكر مىافتيد كه چه مربّى اين مربّا را درست كرده، او مدّ نظرتان هست.
در تمام عالم هستى، در بيابانها و درياها بنگريد، خدا رامىبينيد. در حقيقت خداى تعالى از كثرت ظهور ناپيدا است.
برگ درختان سبز از نظر هوشيار
هر ورقش دفترى است معرفت كردگار
فعاليّت انبياءِ عظام عليهمالسلام جهت هوشيار شدن ماست.
ربوبيّت خداى تعالى در همه جا محسوس است. در نعمتهاى الهى فكر كنيد🍃
كه اين تفكّر از هفت سال عبادت بهتر است. بعضى گفتهاند از هفتاد سال بهتر است. من معتقدم اگر انسان ميليونها سال زنده باشد و
عبادت كند، ولى فكر نكند عبادتش ارزش يك ساعت فكر كردن را ندارد.
1-كتاب شرح اصول كافى - جلد5 ص 83
🍀🌸🍃
@nedayezohoor