ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۰۷:۰۰]
🍃⚡️☘🌸✨🍀


امام محور هستي

از نظر شيعه و براساس تعاليم ديني، امام، واسطه فيض رسانيِ پروردگار به همه پديده‏هاي جهان آفرينش است.

او در نظام هستي محور و مدار است و بي‏وجود او عالم و آدم، جن و ملک و حيوان و جمادي نمي‏ماند.🌸

از امام صادق‏عليه السلام سؤال شد آيا زمين بدون امام باقي مي‏ماند؟ حضرت فرمود:
اگر زمين بدون امام بماند هر آينه فرو مي‏رود. 1

اينکه او در رساندن پيام‏هاي خدا به مردم و راهنمايي آنها به سوي کمال انساني، واسطه است و هر فيض و لطفي در اين بخش به سبب وجود او به همگان مي‏رسد، امري روشن و بديهي است.

زيرا از ابتدا خداوند متعال از طريق پيامبران و سپس جانشينان آنها قافله بشري را هدايت کرده است. 🌸

ولي از کلمات معصومين‏عليهم السلام استفاده مي‏شود که وجود امامان در گستره عالم به عنوان واسطه‏اي براي رسيدن هر نعمت و فيضي از ناحيه پروردگار به هر موجود کوچک و بزرگي است.

به بيان آشکارتر همه موجودات، آنچه از فيوضات و عطاياي الهي دريافت مي‏کنند از کانال امام مي‏گيرند. هم اصل وجودشان به واسطه امام است و هم نعمت‏ها و بهره‏هاي ديگري که در طول حيات خود دارا هستند.🌸


در فرازي از زيارت جامعه کبيره که يک دوره امام‏شناسي است اينگونه آمده است:
بِکُمْ فَتَحَ اللّهُ وَبِکُمْ يَخْتِمْ وَبِکُمْ يُنَزِّلُ الغَيْثَ وَبِکُمْ يُمسِکُ السَّماءَ اَنْ تَقَعَ عَلَي الاَرضِ اِلاّ بِاِذنِهِ . 2
[اي امامان بزرگ] خداوند به سبب شما [عالم را] آغاز کرد و به سبب شما [نيز آن را] پايان مي‏دهد و به [سبب وجود] شما باران را فرو مي‏فرستد و به [برکت وجود] شما آسمان را نگهداشته است از اينکه بر زمين فرود آيد، جز به اراده او.🌸


بنابراين آثار وجودي امام تنها به ظهور و آشکاري او خلاصه نمي‏شود بلکه وجود او در عالم - حتّي در غيبت و نهان زيستي - سرچشمه حيات همه موجودات و مخلوقات الهي است و خدا خود اينگونه خواسته است که او که موجود برتر و کاملتر است واسطه دريافت و رساندن فيوضات و داده‏هاي الهي به ساير پديده‏ها باشد و در اين عرصه فرقي بين غيبت و ظهور او نيست.

آري همگان از آثار وجود امام بهره مي‏گيرند و غيبت امام مهدي‏عليه السلام در اين جهت خللي ايجاد نمي‏کند. 🌸

جالب اينکه وقتي از امام مهدي‏عليه السلام درباره نحوه بهره‏مندي از آن حضرت در دوره غيبت، سؤال مي‏شود مي‏فرمايد:

وَاَمّا وَجهُ الاِنتِفاعَ بي في غَيْبَتي فَکَاالاِنتِفاعِ بِالشَّمسِ اِذا غَيَّبَتْها عَنِ الاَبصارِ السَّحابُ.3
بهره‏مندي از من در روزگار غيبتم، مانند سود بردن از خورشيد است آن گاه که به وسيله ابرها از چشم‏ها پوشيده است.

تشبيه امام به آفتاب و تشبيه غيبت او به قرار گرفتن خورشيد در پسِ ابر، نکته‏هاي فراواني دارد که به برخي از آن‏ها اشاره مي‏شود:

خورشيد در منظومه شمسي مرکزيّت دارد و کرات و سيّارات به دور او حرکت مي‏کنند چنان که وجود گرامي امام عصر مرکز نظام هستي است.🌸

بِبَقائِهِ بَقِيَتِ الدُّنيا وَبِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَري وَبِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْاَرضُ وَالسَّماء . 4
به سبب بودن او دنيا باقي است و به برکت وجود او، عالم روزي مي‏خورند و به خاطر وجود او زمين و آسمان، استوار مانده است.


آفتاب، لحظه‏اي از نورافشاني دريغ نمي‏کند و هر کس به اندازه ارتباطي که با خورشيد دارد از نور آن بهره مي‏گيرد. 🌸

چنان که وجود وليّ عصر واسطه دريافتِ همه نعمت‏هاي مادي و معنوي است که از ناحيه پروردگارِ جهان به بندگان مي‏رسد ولي هر کس به اندازه رابطه خود با آن منبع کمالات، بهره‏مند مي‏گردد.


اگر اين آفتابِ پشت ابر هم نباشد، شدت سرما و تاريکي، زمين را غير قابل سکونت خواهد کرد. 🌸

چنانکه اگر عالم از وجود امام - گرچه در پشت پرده غيبت - محروم بماند سختي‏ها و نابساماني‏ها و هجوم انواع بلاها ادامه زندگي را غير ممکن مي‏سازد.

 

1 - کافي، ج 1، ص 201.
2مفاتيح الجنان، زيارت جامعه کبيره. ت.
3- احتجاج، ج 2، ش 344، ص 542.
4 - مفاتيح‏الجنان، دعاي عديله.

☘⚡️🌸✨
@nedayezohoor

ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۱۳:۳۴]
🍃🍃⚡️🍀🌸✨


🌾غربت امام عصر عجل اللـــّه تعالی فرجـــه الشّریف🌾


 یاد امام زمان علیه السّلام (اجابت دعوت خداوند)


خداوند متعال در سورۀ عصر می فرماید:
وَالْعَصْرِ«1» إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ«2» إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ«3»

به عصر سوگند؛ که انسانها همه در زیانند؛ مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند!🍀

کدام عمل صالح و نیکی بالاتر از نشر یاد امام علیه السّلام و ترویج فرهنگ انتظار سراغ دارید؟

آیا از این عمل صالح، بالاتر داریم که با دعا برای ظهور ایشان جهان ظلمانی و مملوّ از ظلم و ستم و تباهی به گلستان مبدّل شود؟

در تفسیر آیۀ شریفۀ فَاسْتَبِقُوا الْخَیرَاتِ ؛ «بشتابید به سوی عمل خیر»،
فرموده اند:به سوی ما اهل بیت بشتابید.🍀

آری؛ در سورۀ «وَالعَصر» می خوانیم مردم همه در خسرانند
مگر آنانی که همدیگر را سفارش به حق یعنی امیرالمؤمنین و یازده فرزندشان علیهم السّلام نمایند که امروز مصداق این حق، حضرت مهدی علیه السّلام می باشند.

پس آیا به جز دلدادگان و منتظران واقعی آن حضرت، سایر مردم بدون استثناء در خسران و جایگاه خاسران واقع نیستند؟

پس بیاییم، با دعا برای ظهور و یاد امام زمان ارواحنافداه و تبلیغ آن حضرت از منتظران واقعی آن حضرت قرار گرفته و از خسران و زیان واقعی نجات پیدا کنیم.


🍃🍃⚡️🍀🌸✨
@nedayezohoor

ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۱۴:۳۲]
🍃⚡️🌸🌸🍀

💎 القاء ضعف وناتوانی ازشیطان است

☀️بقره 267

الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُم بِالْفَحْشَاءِ وَاللَّهُ يَعِدُكُم مَّغْفِرَةً مِّنْهُ وَفَضْلًا وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

شیطان، شما را (به هنگام انفاق،) وعده فقر و تهیدستی می‌دهد؛ و به فحشا (و زشتیها) امر می‌کند؛

ولی خداوند وعده «آمرزش» و «فزونی» به شما می‌دهد؛ و خداوند، قدرتش وسیع، و (به هر چیز) داناست. (به همین دلیل، به وعده‌های خود، وفا می‌کند.)

🍃⚡️🌸🌸🍀


در روایات شیعه وسنی وارد شده است که در روز قیامت همگان از ولایت اهل البیت سوال میشوند ومورد بازخواست قرار می گیرند

❗️خداوند می فرماید:

"سپس در آن روز همه شما از نعمت هایی که داشتید سوال خواهید شد"( تکاثر،8)

❗️امام رضا فرمود:

"مراد از نعمت در آیه محبت وموالات ما اهل بیت است که خداوند بعد توحید ونبوت از آن سوال می کند"

📚عیون اخبار الرضا،ج2 ص129

❗️امام صادق فرمود:

"مراد از نعمت ها در آیه ما اهل بیت هستیم"

📚امالی طوسی،ص271

❗️جهت آگاهی بیشتر رجوع فرمائید به کتاب شریف بحار الانوار، علامه بزرگوار وگرانقدر مجلسی،ج24 ص48 باب 29 تا انبوهی روایت از کتب شیعه را دراین معنا مشاهده کنید


❗️قندوزی حنفی از بزرگان اهل سنت روایت می کند که امام صادق فرمود:

"مراد از نعمت ها ولایت علی بن ابی طالب است"

📚ینابیع الموده،ص111

❗️الوسی یکی دیگر از بزرگان اهل سنت روایت می کند:
امام صادق به ابوحنیفه گفت گمان می کنی مراد خداوند از سوال از نعمت ها کدام نعمت ها است؟

گفت:غذا وآب سرد

امام گفت:اگر خدا تورا برای این سوال نگه دارد که قیامت بسیار طولانی میشود

ابوحنیفه گفت پس مراد چیست؟

امام فرمود:

"ما اهل بیت مراد آیه هستیم که خداوند به وسیله ما بر بندگان نعمت داد وانان را به اسلام هدایت کرد این نعمتی مستمر است وخداوند از این نعمت سوال میکند وآن محمد واهل بیتش هستند"

📚روح المعانی،ج30 ص226

❗️جهت آگاهی بیشتر رجوع فرمائید به کتاب شریف احقاق الحق ج3 ص584 به بعد وج14 ص461 به بعد تا انبوهی روایت از کتب اهل سنت را در این معنا مشاهده کنید

🍃⚡️🌸🌸🍀


☀️یاریِ خدا نزدیک است !

 

أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ

آیا گمان کردید داخل بهشت می‌شوید، بی‌آنکه حوادثی همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟!
همانان که گرفتاریها و ناراحتیها به آنها رسید، و آن چنان ناراحت شدند که پیامبر و افرادی که ایمان آورده بودند گفتند:

«پس یاری خدا کی خواهد آمد؟!» (در این هنگام، تقاضای یاری از او کردند، و به آنها گفته شد:) آگاه باشید، یاریِ خدا نزدیک است!


🍃⚡️🌸🌸🍀
@nedayezohoor

ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۱۵:۲۵]
🍃⚡️🍀🌸⚡️

💎مقام امیرالمومنین علیه السلام

〰🔆💠🔱💠🔆〰〰〰〰

💙رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمود:


على در آسمان هفتم چون خورشيد درخشان روز است در زمين،

و در آسمان دنيا چون ماه تابان شب است در زمين خدا 🍀

به على سهمى از فضيلت داده كه اگر بر اهل زمين پخش شود همه را فرا گيرد و سهمى از فهم داده كه اگر بر اهل زمين پخش شود همه را فرا گيرد ....
نامش بر همه پرده ‏هاى بهشت نگاشته است
پروردگارم مرا به وجودش مژده داد اين مژده از آن او بود
در نزد من على نزد حق ستوده است و نزد فرشتگان تزكيه ‏شده خاص منست 🍀
و اعلان من و چراغ منست و بهشت من و يارم.
........
على از منست و من از على هر كه او را دوست دارد مرا دوست داشته‏

دوستى على نعمت است و پيروى او فضيلتى است كه فرشتگان بدان معتقدند و صالحان جن گرد اويند ،

پس از من كسى بر زمين گام ننهاده جز آنكه على بهتر از او است عزت است و افتخار و دليل راه ، نه سخت است و نه شتابكار و نه سهل انکار بر تباهى و نه عناد ورز،
زمين او را برداشته و گرامى داشته.🍀

پس از من گرامى ‏تر از وى از شكم مادرى بر نيامده

و به هر جا فرود آمده است ميمنت داشته،
خدا بر وى حكمت فرو فرستاده و فهمش در بر كرده،

فرشتگان به وى همنشين باشند و آنها را ببيند و اگر پس از من به كسى وحى شدى باو وحى رسيدى خدا به وجود او محفلها را زيور كرده و قشونها را گرامى داشته و بلاد را ارزانى عطا كرده و لشكرها را عزيز ساخته، 🍀
مثلش مثل خانه محترم خداست به ديدنش روند و به ديدن كسى نرود

و همانند ماه است كه چون برآيد بر هر تاريكى پر تو افكند

و چون خورشيد كه چون طلوع كند روشن سازد،

خدايش در كتاب خود ستوده و به آيات خويش مدح نموده

و وصف آثارش كرده و در منازلش روان ساخته ،

او تا زنده است گرامى است و در مردن به شهادت سعادتمند است.
〰🔆💠🔱💠🔆〰〰〰〰
📘امالی صدوق رحمت الله علیه مجلس دوم ح ۷


🍃⚡️🌸🌸🍀
@nedayezohoor

ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۱۶:۱۷]
⚡️☘🌸🍀✨
#سیمای_مهدی_موعود_علیه_السلام_در_قرآن …📖


سوره توبه3⃣3⃣:

🏮هوَ الّذي أرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدي وَ دينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَي الدّينِ كُلِّهِ و لَو كَرِهَ المُشرِكونَ.

🏮اوست خدایی که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ی دینها آشکار سازد , هر چند که مشرکان این امر را اکراه دارند.

➖➖➖🔰🔰

راوی می گوید: امام جعفر صادق علیه السلام در تفسیر این آیه شریفه فرمودند:

❇️ واللّهِ ما نَزَلَ تَأويلُها بَعدُ ، و لايَنزِلُ تَأويلُها حَتّي يَخرُجُ القائِمُ ، فَإذا خَرَجَ القائِمُ لَم يَبقِ كافِرٌ بِاللّهِ العَظيمِ و لا مُشرِكٌ بِالإمامَةِ إلّا كَرِهَ خُروجَهُ ، حَتّي أن لُو كانَ كافِراً أو مُشرِكاً في بَطنِ صَخرَةٍ لَقالَت يا مؤمِنُ في بَطني كافِرٌ ، فاكسِرني وَ اقتُلهُ.
➖➖➖⚜
✴️ به خدا سوگند تأویل آن هنوز نازل نشده ، و تأویل آن نازل نخواهد شد تا اینکه قائم (عجل الله فرجه) خروج نماید ؛

پس چون قائم (عليه السلام) خروج کند , هیچ کافر به خدای عظیم و هیچ مشرک به امامت ، باقی نمانَد مگر اینکه خروجِ او را اکراه دارد ,

تا اینکه اگر کافر یا مشرکی در دل سنگی مخفی باشد ، آن سنگ خواهد گفت:

ای مؤمن در شکم من کافری هست , مرا بشکن و او را به قتل رسان.

 


☑️ کمال الدين و تمام النعمة ٦٧٠/٢
🍃⚡️🌸🌸🍀
@nedayezohoor

ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۲۰:۵۸]
[Forwarded from امام زمان روحی فداک]
🍀🌸🍃🍀

 

اهميّت اينكه خاندان عصمت عليهم‏السلاممريضهاى صعب العلاج جسمى را شفا مى‏دهند از نگاه آنان كه معرفت امام عليه‏السلام را
دارند چگونه است؟

پاسخ ما:

معجزات خاندان عصمت عليهم‏السلام را نگاه كنيد، بعد از 1400 سال كنار قبر على بن موسى الرضا عليه‏السلام ساعت به ساعت معجزه مى‏شود. ماچون ظاهر بينيم اگر سرطانى‏ها خوب بشوند اين را معجزه مى‏دانيم.

يك نفر در تهران كسالت سختى داشت، با توسّل معالجه شده
بود و شفا پيدا كرده بود، يكى از دوستان گفت اينكه مهم نيست. اين كار آنها نيست، ائمّه‏اطهار عليهم‏السلام كارشان معالجه بدن نيست.

اين بدن مثل اسب زير پاى انسان است. روح انسان اصل است. انسان روح است نه جسد، و ائمّه‏اطهار عليهم‏السلام براى معالجه اسب زير پاى مانيامده‏اند، دامپزشك كه نيستند. 🍀

اين كارها را فوق العاده و فوق برنامه انجام مى‏دهند. مثل يك پروفسورى كه (بلا تشبيه) وقت سرخاراندن براى پيوند قلب ندارد، حال آقا اسبش را آورده كه پايش درد مى‏كند، او هم يك دوايى ماليده و پاى او را براى شما معالجه كرده است. مى‏گويد بَه، چه دكتر حاذقى،
امام عليه‏السلام روح تو را مى‏تواند معالجه كند.

لذا اگر حسدى، بخلى،عادت به گناهى،و... را اگر مبتلا بود و رفت در حرم حضرت رضا عليه‏السلام و پاك بيرون آمد، اين كار آنهاست.

قرآن و ائمه عليهم‏السلاممى‏گويند:
«ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ»(بقره آيه 2). قرآن را خدا نازل كرده است تا مردم روحشان معالجه شود. 🍀

ائمّه عليهم‏السلام كارشان اين است،اينها معجزه است.

يك آدم فاسد به تمام معنا كه حتّى تا دم در حرم هم فاسد بوده است و حتى در حرم هم به زنهاى نامحرم نگاه مى‏كند، يك مرتبه جذبه‏اى از ناحيه على بن موسى الرضا عليه‏السلام به او مى‏شود و او هم مجذوب مى‏شود و مى‏بينيد كه تمام امراض روحى‏اش را كنار ريخت و انسان صادق، پاك باتقوى شد. اين كار على بن موسى الرضا عليه‏السلام است.

سرطانى را معالجه كردن كه مى‏كنندو تواضع دارند. هر كارى هم كه شما از آنها بخواهيد انجام مى‏دهند. ولى شما نگوئيد يا على بن موسى الرضا عليه‏السلام سرطان شفا بده.🍀

مثل همان پرفسورى كه در هر ساعت چند تا پيوند قلب مى‏كند به او بگوئيد پاى اسب من درد گرفته است. اين دكتر عجب حاذق
است، كارهاى فوق‏العاده‏اى مى‏كند، چه كرده است؟ پاى اسب من را روغن ماليده است و خوب شده است.

اگر ما معرفت امام عليه‏السلام را داشته باشيم به خدا قسم براى آنها مرده زنده كردن مسأله‏اى نيست.

اگر رفتيم و آنها را منحصر به اين عمل و به اين خاطرمعرفى‏شان كرديم، اهانت به ائمّه‏اطهار عليهم‏السلام كرده‏ايم.

شما ببينيد عيسى عليه‏السلام مرده زنده مى‏كند، كور شفا مى‏دهد، ابرص و فلج شفامى‏دهد و همين طور انبياى ديگر،

امّا پيغمبراكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم كه براى شما مردم مبعوث شده معجزه‏اش قرآن است كه فرموده: «هُدىً لِلْمُتَّقِينَ» كارش هدايت مردم است. 🍀

انبياء گذشته به مقتضاى كسانى كه با آنها زندگى كرده‏اند، معجزاتشان در همين مسائل ظاهرى بوده است.

يعنى خدا مى‏خواست تا مردم به طرف دين و حقيقت كشيده شوند. مى‏بينيد معجزه حضرت يوسف زيبايى صورت است.

معجزه حضرت موسى عصا را مى‏اندازد اژدها مى‏شود. ولى معجزه پيغمبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم قرآن است.


بحث امامت،استادسیدحسن ابطحی

🍀🌸🍃
@nedayezohoor

ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۲۱:۰۷]
☘⚡️🌸✨

 

آيا در ذكر مصائب اهل‏بيت عليهم‏السلام حتما بايد گريه كرد؟ اگر كسى گريه نكند آدم بى‏ايمانى است؟

پاسخ ما:

گريه در مصيبت ارزش دارد علامت رقّت قلب است. و گاهى اعصاب چشم قوى است و اشك از چشم نمى‏آيد. و گاهى اعصاب
چشم ضعيف است و تا تحريك مى‏شود، تند تند اشك مى‏ريزد.

از وقتى برادرهاى يوسف در از دست دادن برادرشان يوسف
دروغى گريه كردند، گريه اعتبار خود را از دست داد.


خداى تعالى مى‏فرمايد: «وَ جاؤ أَباهُمْ عِشاءً يَبْكُونَ» آنها دسته جمعى گريه مى‏كردند ولى در دل خوشحال بودند. 🍃

پس اشك چشم مطرح نيست. آن چيزى كه ارزش دارد، جهت باطنى آن است كه انسان دلش بسوزد، محبّتش تحريك شود و واقعا از ذكر مصائب ناراحت شود.

اگر اشك چشمش نمى‏ريزد، اين مرض نيست. امّا اگر در مقابل مصائب محزون نمى‏شود و بى‏تفاوت است، انسان بى‏عاطفه‏اى است. انسان بى‏ايمانى است. آدم بى‏علاقه‏اى است.

طبعا لازمه اين حزن و اندوه اشك است و نود درصد افراد وقتى شديدا محزون مى‏شوند، اشكشان جارى مى‏شود و حالا اگر نشد، مهمّ نيست.

☘⚡️🌸✨
@nedayezohoor

ندای ظهور, [۱۰.۰۱.۱۶ ۲۱:۰۷]
🍀🌸🍃🍀

در روايتى حضرت على عليه‏السلام مى‏فرمايند: من چيزى را نديدم مگر آن كه خدا را با او ديدم منظور از اين روايت چيست؟
«ما رايت شى‏ء الاّ و رأيت اللّه قبله و معه» 1.

پاسخ ما:

منظور حضرت على عليه‏السلام از ديدن، ديدن با چشم معنوى و روحى است. مى‏خواهند چشم روحى ما را باز كنند، وگرنه براى ما نقل
نمى‏كردند. حضرت على عليه‏السلاممثل ما نيستند كه بخواهند از روى ريا مسائل را به ديگران بگويند. بعضى افراد كم درك فكر مى‏كنند اين مسائل كه مطرح شده مخصوص خود ائمّه اطهار عليهم‏السلام است.🍀

حال اينكه اگر مختص خودشان بود، براى ما نقل نمى‏كردند. ما
نمى‏توانيم كيفيت مناجات حضرت امام سجاد عليه‏السلامرا با خداى تعالى درك كنيم.
امّا كميّت را براى ما گفته‏اند. اينكه حضرت سجاد عليه‏السلام دعاها را مى‏نوشتند، مانند عمل ما كه مى‏نويسيم و به مردم مى‏دهيم نبوده است. براى تربيت مردم بوده است، تا مردم اينطور باخداى تعالى مناجات كنند.🍃

ما اگر بخواهيم خداى تعالى را ببينيم، در حقيقت همه جا خدا را مى‏توان ديد. وقتى يك مربّا را مى‏بينيدبه اين فكر مى‏افتيد كه چه مربّى اين مربّا را درست كرده، او مدّ نظرتان هست.

در تمام عالم هستى، در بيابانها و درياها بنگريد، خدا رامى‏بينيد. در حقيقت خداى تعالى از كثرت ظهور ناپيدا است.

برگ درختان سبز از نظر هوشيار
هر ورقش دفترى است معرفت كردگار

فعاليّت انبياءِ عظام عليهم‏السلام جهت هوشيار شدن ماست.

ربوبيّت خداى تعالى در همه جا محسوس است. در نعمت‏هاى الهى فكر كنيد🍃

كه اين تفكّر از هفت سال عبادت بهتر است. بعضى گفته‏اند از هفتاد سال بهتر است. من معتقدم اگر انسان ميليونها سال زنده باشد و
عبادت كند، ولى فكر نكند عبادتش ارزش يك ساعت فكر كردن را ندارد.

 


1-كتاب شرح اصول كافى - جلد5 ص 83
🍀🌸🍃
@nedayezohoor